Za co bych šel do stávky...
7. 11. 2019
Za reformu pedagogických fakult. Za podporu ředitelů škol. Za podporu práce třídních učitelů.14. 11. 2019 / Lukáš Kraus
Zajímavé především je, že země, které mají inkluzi i u dětí s velkým postižením ze zákona, jsou ve srovnávacích PISA testech dalece před ČR, která už se léta v žebříčku školských soustav propadá právě z důvodu kastování dětí, rozřazování a elitářství. Jako by nebylo hodnotou pro společnost a naše děti už to, že se už odmala naučí toleranci a kooperaci i s postiženými. Tyhle eugenické a sociálně darwinistické výkřiky různých ultrakonzervativních populistů jsou ostudou české národní otázky.
Ve Finsku studuje mimo běžné základní školy pod 2 % žáků, v ČR 6,7 %. Přesto se ukazuje, že postižení finský model opravdu nerozkládají a děti zjevně nezdržují. 95 % dětí se speciálními potřebami (postižení atd.) je integrováno do běžné finské základní školy. Jen 0,8 % dětí chodí do speciálních škol. V ČR nedokončí běžnou základní školu 6,7 % dětí z kohorty. Finsko je na osmém místě v globálním srovnání školských soustav (PISA). ČR na třicátém. S Estonskem nejlepší v Evropě. Kdo tu koho zdržuje, mistře Václave Klausi mladší? Mistře Babiši? Svádět své propady v globálním indexu na postižené, na vozíčkáře, to velmi připomíná rétroriku třicátých a čtyřicátých let.
Diskuse