23. 8. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
23. 8. 2005

Piloti "jsou pod tlakem startovat, i když má letadlo technické problémy"

Letečtí piloti si stěžují, že jejich zaměstnavatelé je nutí startovat s letadlem, i když má menší technické problémy. V minulých dnech došlo k třem velkým leteckým haváriím, ve Venezuele, v Řecku a v Itálii.

Loňský rok byl vyhlášen jako nejbezpečnější rok v celé historii letectví - při létání zahynulo loni celosvětově jen 428 osob. Letos už jich při komerčních letech zahynulo více 550.

Za poslední měsíc zahynulo při třech leteckých haváriích celkem 297 osob.

Belgičtí piloti tvrdí, že nátlak na piloty, aby startovali i s letadly, které trpí menšími technickými závadami, v poslední době výrazně zesílil. V únoru totiž zavedla Evropská unie nový zákon, podle něhož musejí letecké společnosti platit cestujícím vysoké odškodné, pokud je let zpožděn anebo zrušen.

Tyto informace přinesl belgický list Het Nieuwsblad. "Komerční tlak na piloty obrovským způsobem vzrostl," konstatoval Filip van Rossum, bývalý pilot firmy Sabena. "Ziskové marže v leteckém sektoru jsou minimální, konkurence je obrovská a letecký průmysl má potíže s rostoucí cenou ropy. Udržovat letadlo na zemi stojí peníze a ředitelé leteckých společností chtějí, aby jejich piloti s letadly létali co nejvíce."

Stejné názory vyjádřila i Asociace pilotů z Kolumbie, která konstatovala, že opakovaně varovala kolumbijskou Radu pro civilní letecký provoz, že letecká společnost West Caribbean Airways nemá dostatečné bezpečnostní procedury. Varování nikdo nebral na vědomí, až nyní došlo k letecké havárii letadla této společnosti.

Šest ze sedmi letadel společnosti West Caribbean Airways muselo být z důvodů údržby vyřazeno z provozu. Sedmé, které posléze havarovalo ve Venezuele, předtím létalo nepřetržitě skoro 20 hodin, namísto letadel, které byly v technické údržbě.

Vládnou obavy, že nové předpisy EU, které poskytují cestujícím vysoké odškodné za zrušené či zpožděné lety, by mohly vést k nátlaku na piloty, aby riskovali z komerčních důvodů.

Podle nových předpisů jsou letecké společnosti povinny vrátit cestujícím plnou cenu letenky a dopravit je domů, pokud dojde ke zpoždění většímu než 5 hodin. Letecké společnosti také mají nyní povinnost hradit cestujícím ubytování v hotelu, pokud zpoždění pokračuje přes noc. V některých případech může dosáhnout cena jediného zrušeného letu v přepočtu více než 4 miliony Kč.

Podrobnosti v angličtině ZDE

                 
Obsah vydání       23. 8. 2005
23. 8. 2005 Americký kazatel požadoval zavraždění venezuelského prezidenta
23. 8. 2005 Zachvátí Evropu ptačí chřipka?
23. 8. 2005 Kontroverzní hodnoty Václava Havla
23. 8. 2005 Peter Steiner zkreslil dopis osmi evropských státníků
23. 8. 2005 Havel je stejný přítel amerického lidu, jako byl Bilak přítel lidu sovětského Jiří  Mašek
23. 8. 2005 Piloti "jsou pod tlakem startovat, i když má letadlo technické problémy"
23. 8. 2005 K jinému času Josef  Suchý
23. 8. 2005 O malé české podlosti a dědictví bolševismu v Britských listech John  Bok
23. 8. 2005 Spor o CzechTek - ohledávání hranic demokracie Jan  Čulík
23. 8. 2005 Czechtek: Konečně pravda!
23. 8. 2005 Michael  Marčák
22. 8. 2005 Zrcadlo pro Jana Čulíka Fabiano  Golgo
23. 8. 2005 Češi bojovali v mnoha válkách
23. 8. 2005 Český národní charakter existuje - jsme rozesírači
22. 8. 2005 O odvážných Polácích, flegmatických Češích a neutrálních Brazilcích Fabiano  Golgo
22. 8. 2005 Nesmíme propadat mýtům Jan  Čulík
23. 8. 2005 Kde jsou naše penze? Ivo  Bubeník
22. 8. 2005 Tak co máme proti tomu dělat? Jindřich  Kalous
23. 8. 2005 Michael  Marčák
22. 8. 2005 Nešetřit si odvahu na lepší časy Petr  Pospíchal
22. 8. 2005 Silnice jsou rozbité, úřední šiml řehtá, ale my vám přejeme příjemný den
22. 8. 2005 Pro(ti)kuřácký zákon je na světě Josef  Provazník
22. 8. 2005 Policie věděla, že Brazilec není bombový atentátník
22. 8. 2005 Odraz památky 21. srpna 1968 v činech Zdeněk  Jemelík
22. 8. 2005 Normobčan 1.0 beta Tomáš  Gawron
19. 8. 2005 Nepočítejte s tím, že vás Policie ČR ochrání před násilníky... Štefan  Švec
22. 8. 2005 O konečníku Alex  Koenigsmark
19. 8. 2005 Hospodaření OSBL za červenec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce