Školství

Struktura a funkce

7. 4. 2005 / Michal Giboda

Jedním z málo rozvíjených metodických postupů ve školství je propojení vědeckých poznatků s jejich vizuální podobou, anebo jinak, propojení struktur a funkcí. Zní to vznešeně, ale jde o aplika...

O voze, o koze a o školném

1. 3. 2005 / Radim Valenčík

Když jsem psal pro Britské listy článek Paradoxy diskuse o školném, tiše jsem doufal, že přispěje ke korektnosti diskusí na dané téma. Hned první ohlas Přestaňme snít o New Labour, pokud sociální s...

Paradoxy diskuse o školném

25. 2. 2005 / Radim Valenčík

Projednávání senátního návrhu na zavedení školného v posledních únorových dnech obnažilo hned dva paradoxy, které se neustále objevují v diskusi o školném na vysokých školách. První spočívá v to...

Pedagogická komora a etický kodex učitele

21. 2. 2005 / Radek Sárközi

Potřebují učitelé profesní etický kodex? Co by měl obsahovat? Kdo bude jeho dodržování sledovat? Jaké sankce za jeho nedodržení se nabízejí? Měli by ředitelé vydávat vlastní školní etické kodexy?