Struktura a funkce
7. 4. 2005 / Michal Giboda
Jedním z málo rozvíjených metodických postupů ve školství je propojení vědeckých poznatků s jejich vizuální podobou, anebo jinak, propojení struktur a funkcí. Zní to vznešeně, ale jde o aplika...
7. 4. 2005 / Michal Giboda
Jedním z málo rozvíjených metodických postupů ve školství je propojení vědeckých poznatků s jejich vizuální podobou, anebo jinak, propojení struktur a funkcí. Zní to vznešeně, ale jde o aplika...
23. 3. 2005 / Radek Sárközi
Projekt Internet do škol zřejmě vstoupí do dějin českého školství jako nejpodivnější investice, při které se neefektivně vynaložila skoro miliarda korun. Mezi kandidáty na druhé místo patří projekt...
10. 3. 2005 / Milan Kulhánek
Dovolil jsem si napsat k současnému školství několik postřehů zezdola.
1. 3. 2005 / Rudolf Převrátil
Argumentace poslance ODS Waltera Bartoše ve prospěch školného na vysokých školách, o níž se opírá Radim Valenčík ve svém článku "Paradoxy diskuse o školném" je natolik nesolidní, že vyžaduje odpo...
1. 3. 2005 / Radim Valenčík
Když jsem psal pro Britské listy článek Paradoxy diskuse o školném, tiše jsem doufal, že přispěje ke korektnosti diskusí na dané téma. Hned první ohlas Přestaňme snít o New Labour, pokud sociální s...
28. 2. 2005 / Jan Drahokoupil
Nastavení vzdělávacího systému je bezesporu zásadní problém na cestě k sociálně spravedlivému a lidskému prostředí. Narozdíl od Radima Valenčíka a jiných si však nemyslím, že by se česká levice m...
25. 2. 2005 / Radim Valenčík
Projednávání senátního návrhu na zavedení školného v posledních únorových dnech obnažilo hned dva paradoxy, které se neustále objevují v diskusi o školném na vysokých školách. První spočívá v to...
24. 2. 2005 / Ondřej Hausenblas
Všimli jste si, jak často se u nás píše a diskutuje o zákonu, o nařízení, vyhlášce, možná i o kodexu, a jak málo se vede diskuse (a tím méně se i jedná) o tom, co se musí dělat, co se musí dít,...
22. 2. 2005 / Filip Sklenář
Pan Sárközi se zamýšlí nad tím, že českým pedagogům chybí etický kodex... Je tohle skutečně tím, co chybí českým pedagogům a následně českým studentům? Nerad bych se někoho dotkl, ale pravý opak ...
21. 2. 2005 / Radek Sárközi
Potřebují učitelé profesní etický kodex? Co by měl obsahovat? Kdo bude jeho dodržování sledovat? Jaké sankce za jeho nedodržení se nabízejí? Měli by ředitelé vydávat vlastní školní etické kodexy?