28. 5. 2021
"Humanitní obory jsou vstupenkou na pracák a sopky jsou důkazem
existence pekla." To je název nedávno zveřejněného článku, jímž
upozornil Peter Chvojka z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicí...
26. 4. 2021 / Petr Komers
V posledním
roce slýcháme sousloví „zvýšení digitální gramotnosti“
jako nějaké universální zaříkávadlo. Bývá vždy uváděno
jako hlavní – a v podstatě bohužel i jediné – positivum
toho, že naše děti...
12. 4. 2021
Dopis ministru školstvíVážený pane ministře,prosíme Vás o dialog k těmto návrhům, píše Petr Chaluš:
Fórum Rodičů: 3 návrhy ke klidnému dokončení školního rokuNa základě dialogu mezi rodiči školních...
26. 3. 2021
Jak vypadá situace během pandemie v českém školství? Jan Čulík hovoří s
dvěma středoškolskými pedagogy, Josefem Švédou a Jakubem Žytkem a s
publicistou Štefanem Švecem, který je svědkem toho,...
O destruktivním neználkovství premiéra
11. 3. 2021 / Bohumil Kartous
Ilustrace: Jáchym Bohumil Kartous
Literární Neználek měl jednu významnou vlastnost. O všem si myslel, že je to hračka, že je vše jednoduché. Že k tomu umět řídit auto, hrát na flétnu nebo skládat ...
11. 3. 2021 / Bohumil Kartous
Premiér Babiš nejprve překvapivě navrhl tři úrovně maturit v roce 2021, mezi nimi úřední stanovení. Den poté zůstal pouze u úředního stanovení. Následně ministr školství pořádá tiskovou konferenci,...
Skutečně je s učiteli v ČR vše v pořádku?
11. 3. 2021 / Bohumil Kartous
Ilustrace: Jáchym Bohumil Kartous
Více než 40 % českých učitelů do 34 let zřejmě disponuje slabou občanskou gramotností. I tak by se dal interpretovat dílčí výsledek z průzkumu provedeného mezi če...
26. 2. 2021
Jak technologický pokrok a s ním související změny ve společnosti ovlivní budoucnost? Jak bude vypadat vzdělání a jeho důležitost pro trh práce za 10,20 let? Podobné otázky rezonují společností, v ...
26. 2. 2021 / Tomáš Morava
Jako první
v Evropě se před rokem, 24. února 2020, uzavřely školy v
Itálii. Do konce března přistoupila k jejich uzavření
lavinovitě většina zemí. Alespoň částečně se zavřely školy
v 96% zemích svě...
20. 2. 2021
Pokud dáme dětem a mládeži „čas a prostor“ na to, aby se „promořily“, zdá se, že se „promoří“ zhruba do stejné míry jako dospělíThink-tank Vzdělávání21 analyzoval, do jaké míry se SARS-CoV-2 šíří v...