
Přírodovědecká fakulta Karlovy univerzity odmítla bludy svého rektora Co ostatní fakulty?
13. 1. 2021
Prohlášení Vědecké rady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy Vědecká rada PřF UK se neztotožňuje s ob...
13. 1. 2021
Prohlášení Vědecké rady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy Vědecká rada PřF UK se neztotožňuje s ob...
Perspektiva české společnosti po varovném roce 2020
7. 1. 2021 / Bohumil Kartous
Jsem přesvědčen, a v knize No Future na to poukazuju, že jde nedostatečnou sociální kohezi, soudržnost. To je ovšem pro posttotalitní společnosti charakteristické: nevěřím v nic, co mě nebo mému ne...
6. 1. 2021
Mezinárodní tým výzkumníků nalezl spojení mezi úrovní sebekontroly v dětství a úspěchem v pozdějším životě. Článek v časopise Proceedings of the National Academy of Sciences vysvětluje několik dek...
6. 1. 2021 / Václav Hořejší
Níže uvedenou výzvu poslal Václav Hořejší všem členům Akademického senátu Univerzity Karlovy, prorektorům i rektorovi, jehož se to týká. "Nevím, jakou to bude mít odezvu," dodává autor. Vážení ...
17. 12. 2020 / Beno Trávníček Brodský
Třetinu století se zabývám přesvědčováním lidí, aby dobře třídili smetí, respektive se snažili omezit produkci jakýchkoli zbytečných odpadů. To vše se smutným zjištěním, že určitá část veřejnosti j...
4. 12. 2020
S Martinou Zikmundovou z organizace Česká asociace streetwork hovoří Jan Čulík o její práci s desetitisíci sociálně deprivovaných dětí a mladých lidí. Množství malých nevládních organizací po...
27. 11. 2020
Profesor Sir Anton Muscatelli, rektor University of Glasgow: S potěšením přijímám ocenění Univerzita roku jménem University of Glasgow a jsem vděčen posuzovatelům z časopisu Times Higher Educatio...
27. 11. 2020
Studenti prvních ročníků registrovaní na britských univerzitách od letošního podzimu, kteří však dosud nemohli přicestovat do Británie v důsledku pandemie, budou muset zaplatit kromě vysokého škol...
20. 10. 2020
Think tank Univerzity Karlovy „Vzdělávání21“ představuje závěry a doporučení materiálu, který se věnuje distančnímu vzdělávání na základních a středních školách. Výsledkem je osm konkrétních dop...
15. 10. 2020 / Bohumil Kartous
Od společností s vysokou perspektivou ve 21. století nás dělí menší schopnost vnímat a prosazovat veřejný zájem. Ten může mít různě dlouhý horizont, přičemž vzdělávání patří k veřejným zájmům s ...