26. 5. 2010
To je v kostce argument Robina Healeyho, pracovníka rektorátu ČVUT v Praze. Autor anglicky napsaného článku, který vyšel v příloze BL Focus on the Czech Republic, poukazuje na to, že v akreditační...
19. 5. 2010
Nové "podnikatelské" vedení University of Glasgow se rozhodlo, že vyhodí na dlažbu 85 univerzitních profesorů a výzkumníků ze své pedagogické fakulty, z fakulty biochemie a z katedry archeologie. Z...
4. 5. 2010 / Martin Profant
Jsemť typický představitel myšlení elit. To, protože si prý myslím, "že do společnosti je třeba integrovat téměř každého, a to jednak nenásilným působením na neintegrované skupiny lidí, ale j...
22. 4. 2010 / Hynek Bíla
Poslední článek pana Šimůnka mě nutí ještě jednou zareagovat. Částečně proto, že si nejsem jistý, jestli dobře pochopil, co přesně jsem chtěl svým posledním článkem říct. A částečně proto, že mož...
15. 4. 2010 / Vladimír Wagner
Pan Jan Šimůnek píše ve své replice na komentáře mé a Leopolda Kyslingera k jeho kritice výuky matematiky, že bychom měli nalézt společnou řeč, pokud nám jde o totéž. Problém je, že a...
8. 4. 2010 / Bohumil Kartous
Rád bych ještě jednou reagoval na příspěvky, které se týkají testu Obecné studijní předpoklady (OSP), jenž je používán v rámci Národních srovnávacích zkoušek (NSZ), podle jejichž výsledků při...
6. 4. 2010 / Vladimír Wagner
Pár poznámek k výuce matematiky a vzdělávání vůbec
V nedávné době se na Britských listech objevilo několik článků, které se zabývaly vzděláváním a zvláště pak výuce matematiky. Většinou byly do zn...
6. 4. 2010 / Darina Martykánová
Dobře jsem se pobavila nad tím, jak pan Kotrba interpretuje Lodgeovu SEBE-ironií jako ničivý útok na univerzitní prostředí, zřejmě je zde přání otcem myšlenky. Zvláště věta o mé nejoblíbenější ...
BRITÁNIE:
4. 4. 2010
Černošské děti dostávají od svých učitelů důsledně nižší známky než běloši. Učitelé je totiž podvědomě hodnotí podle automatických rasistických stereotypů.
Vyšlo to najevo při průzkumu, kd...
K debatě o matematice
1. 4. 2010
S matematikou a geometrií jsem se ve zlém potýkal již od prvního stupně základní školy, i>píše Jan Knitl. Od druhého stupně jsem zaujal zcela vědomou strategii "nepropadnout". Čtyřka tét...