Školství

Testy Scio jsou natrénovatelné

31. 3. 2010

Musím se jednoznačně přiklonit k názoru pana Erika Dohnálka. Jeho charakteristika Scio testů mi připomněla přijímačkový kolotoč, který jsem absolvoval s dcerou před dvěma roky, píše Ivan Koutník. ...

Matematika

Zoufale malá míra reflexe současného stavu

30. 3. 2010

Pana Kyslingera mohu ujistit, že studentka z mého předchozího příspěvku se mnou opravdu seděla v jedné třídě (posléze úspěšně vystudovala vysokou školu technického směru), a že pokud se jí podhod...

Časovaná bomba jménem matematika

29. 3. 2010

Řada lidí dnes žije v představě, že ono stačí jakýkoliv výrobek nakreslit a potom vyrobit a že v tom vlastně není nic těžkého. Jenže pokud se rozhlédneme kolem sebe, ani netušíme, že drtivá vět...

Jak je tomu s matematikou?

26. 3. 2010 / Leopold Kyslinger

Článek Jana Šimůnka "Problém současné školské matematiky" neodráží realitu vyučování matematiky, ale hromadí představy a dojmy, které neodpovídají skutečnosti. Je obtížné takovou chaotickou z...

Problém současné školské matematiky

25. 3. 2010

(Reakce na stať Miloše Dokulila: Škola hrou? Ani náhodou!) Významná část vyučujících matematiky má naučeny nazpaměť stovky stran symbolů, aniž by byli schopni vysvětlit, co který znamená (a z...