28. 5. 2020 / Lukáš Kraus
Nastal pomalu čas na rekapitulaci první
vlny Covidu-19. Nejvíce jsem byl naštvaný kvůli uzavření škol. Nejen podle mého soudu, ale i podle norského institutu veřejného zdraví FHI a celé Skandináv...
28. 5. 2020 / Jan Čulík
Je nutno korigovat některé bludy pana Lukáše Krause ohledně brzkého otevírání škol. Pan Kraus píše "Nejvíce jsem byl naštvaný kvůli uzavření škol. Podle mého soudu k tomu neexistoval prakticky žá...
26. 5. 2020 / Miloš Dokulil
Chci se znovu vrátit k tématice, kterou jsem v Britských listech
nakousl o posledním víkendu (21. května). Aby rovněž aspoň
trochu bylo vidět, že ani sám „kantor“ nezpívá vždy snadno.
(Je to od l...
23. 5. 2020
Meltingpot a celý festival Colours of Ostrava jsou obětmi koronaviru, píše Bohumil Kartous. Navíc, letos mělo být vzdělávání hlavním tématem. Doufám, že jím zůstane i v příštím roce. Meltingpot al...
21. 5. 2020
21. 5. 2020
Více než dvouměsíční uzavření
škol představuje vynucený experiment s domácím vzděláváním.
Vystavil rodiče, děti i učitele zcela nové situaci. Museli se prakticky
vyrovnávat se zajišťováním výuky ...
19. 5. 2020 / Miloš Dokulil
Bez ohledu na „rozlité mléko“ budeme předstírat, že stačí
pouze vrátit se srdnatě k předchozímu „jídelníčku“ té
naší české výuky zrovna a právě matematiky?
Jakmile jednou byl dán signál, že je ně...
18. 5. 2020 / Miloš Dokulil
A v čempak?
Že jsem před pár dny reagoval na oznámení „shůry“ kolem
matematiky především jen vzhledem k tomu, zda má být či
nebýt „obecně“ maturitním předmětem…
Že jsem si nezískával též dopr...
13. 5. 2020
Ve středu 13.5. se koná na Glasgow University postgraduální konference. Účastní se ji i dva z doktorandů na našich českých studiích, Gareth Storrie a Beatričė Michalovska, poznamenává Jan Čulík:
...
12. 5. 2020 / Miloš Dokulil
Pozornost zaměřená na matematiku jako kdyby roztínala svět na
dvojí: ten jakoby přírodovědný a onen jakoby humanitní.
Jinak řečeno: Svět může být něčím „exaktní“. A něčím
odlišným je jaksi „v...