7. 3. 2019 / Bohumil Kartous
Autor obrázku: Jáchym Bohumil Kartous
V případě vzdělávání není třeba řešit dilema, zda byla dříve slepice, nebo vejce. Vzdělávací systém je vzhledem ke své konstrukci a principům fungování velmi ...
15. 2. 2019 / Jiří Hlavenka
Níže je otázka z přijímacích testů na střední školy, a to z češtiny (via: Daniel Münich, dík!). Ne na vysokou, není to fakt otázka z předmětu novodobé historie na Fakultě sociálních studií. Žáčci ...
14. 2. 2019 / Tomáš Korda
Na kauze
plagiátorství profesora Martina Kováře zaráží jedna věc. Tou
věcí ovšem není, že tento známý – na úkor kolegiality
podezřele často v médiích vystupující – historik
podváděl. Daleko větší ...
7. 2. 2019 / František Řezáč
Vážené dámy a pánové!
V Totemu Plzeň máme vedle jiných aktivit taky konversace v angličtině a němčině, které vedou praktikantky a praktikanti z Evropy, převážně z Německa. Pro tento školní r...
25. 1. 2019
Při sledování problému zahraničních zkušeností českých učňů jsem narazil na informaci, kde se uvádí:
"V současnosti podporuje program MobiPro-EU 259
projektů více než 2 300 účastníků (k lednu 2...
24. 1. 2019 / Albín Sybera
Aneb
proč BIS pálí směrem na cíl (pokud nemine v překladu).
V diskuzi,
kterou vyvolala poslední výroční zpráva BIS (více
ZDE), se často ztrácí
podstata povahy dezinformační války. Prolínání kult...
24. 1. 2019 / Jiří Hlavenka
Tak. Učňáky jsou dnes školou poslední volby, motivace jít na ně je nulová.
Jen by mohl pan hejtman Vondrák laskavě vysvětlit, jak zvýšíme tuto
motivaci, když na učňáky násilně natlačíme přes cut...
20. 1. 2019 / Karel Dolejší
Naši západní sousedé právě přicházejí na to, jak velký vliv na nevědomé návyky široké populace dodnes vykonává nacistický bestseller Johanny Haarerové Die deutsche Mutter und ihr erstes Kind ZDE. ...
20. 1. 2019 / Jiří Hlavenka
Zářez pro dnešní den. Dík Ondřej Kania, viz níže, že to takhle napálil.
Něco k tomu ještě dodám. Tlak na cut-off score pochází od dobře
zorganizované a mocné zaměstnavatelské lobby, která je pr...
17. 1. 2019 / Daniel Veselý
Doporučení Bezpečnostní informační služby
adresované ministerstvu školství, aby realizovalo „vyváženou výuku moderních
dějin“, je ještě absurdnější než samotné zjištění BIS, podle nějž je dějepis...