Školství

Nářky nad PISA -- pokolikáté?

20. 1. 2011 / Michal Giboda

Nečekej výrazný pokrok vylepšováním toho, co již bylo vymyšleno, ale vyhledávej, co je třeba ještě udělat. Pokolikáté už naříkáme nad kvalitou našeho vzdělávacího systému a pok...

Učení musí být mučení?

20. 1. 2011 / Jan Čulík

Fascinuje mě, a vlastně mě i docela šokuje, jak úporně přeživají mezi některými českými pedagogy představy, které pedagogika opustila tak před sto lety - a o jejichž pošetilosti se přesvědčí každý,...

Jak učit historii

19. 1. 2011 / Jiří Karen

Jaký má smysl pro středoškolského studenta informace, že bitva na Bílé hoře se odehrála 8. listopadu 1620? Jedná se vůbec o informaci? Co je to informace? Informace jsou zvířátka, která žijí ...

Školství očima praktika

19. 1. 2011

Sešly se tu na BL v posledních dnech články o školství na různá témata. Jsem ráda, že na jedněch stránkách se můžu setkat s různými, až protichůdnými názory. Člověka to více nutí přemýšlet a stane ...

New York Review of Books:

Britské univerzity v ohrožení

19. 1. 2011

Britské univerzity jsou ohroženy systémem státní kontroly, který likviduje to jediné, v čem spočívá jejich světoznámá pověst: vysokou úroveň jejich vědecké a pedagogické práce, píše v časopis...

"Výuka" literatury na krnovském gymnáziu

19. 1. 2011 / Boris Cvek

Martin Pokorný píše: Nejvýraznější osobní zkušenost s "diktováním" mám ze střední školy z hodin literatury. Asi hodně lidí je na tom podobně... Ten žil tam a věřil v to a v to, ten byl homosexuá...

Má smysl nějaká polemika kolem školství?

18. 1. 2011 / Miloš Dokulil

Původně jsem neměl v úmyslu reagovat na jeden příspěvek BL, který měl být kritikou především mého postoje k diktování učiva ve třídách. Ne že by měl být člověk nejednou "nad věcí". Ale i ve věci sa...