30. 1. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
30. 1. 2006

Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?

Re: "Je bezvadné, že se dají seminárky koupit"

Zkušenosti ze současného života však ukazují, že úroveň naší společnosti se rozvíjí a bude rozvíjet na základě dobře připravených projektů a ty jsou nyní podmíněny týmovou prací. Pracovníci týmů musí být perfektně připravení ve svém oboru a musí mít i rozhled a znalosti z oborů, které na první pohled z jeho oborem nesouvisí.

Poznámka redaktora je správná a není možné jinak než s ní souhlasit:

Pozn. JČ: Je to podvádění. Když se vám struktura a vyučovací metody školy nelíbí, proč na ní studujete? Respektive proč předstíráte, že na ní studujete a místo toho se vyhýbáte rozvoji své mysli podvodnými metodami? Není vám to trapné samotnému před sebou, že získáváte podvodným způsobem svůj diplom?

Reaguji na tento článek a připojuji několik poznámek z pohledu učitele, píše Jan Burkovič:

1) Student musí počítat s tím, že nejsou všichni jeho učitelé na stejné úrovni, měl by si však uvědomit, že studuje proto, aby se připravil pro život a byl co nejlépe připraven vstoupit do praxe s co nejširším rozhledem ve studovaném oboru, byl prospěšný společnosti, která mu umožnila rozšířit si své znalosti a zvýšit si kvalifikaci.

2) Jsem zastáncem toho, aby se na naších školách neplatilo školné a všichni měli rovný přístup ke vzdělání. Pak ale se musí předpokládat a očekávat, že absolvent jakéhokoliv studia odevzdá společnosti to co si od ní (v mládí) při studiích vypůjčil a svým jednáním přispěje k rozvoji společnosti, která mu vzdělání umožnila.

Náklady spojené se studiem by měli zaplatit všichni Ti, co opustí naší společnost, respektive národ, který studia umožnil. Tato zásada by měla platit i pro studenty z ciziny, tzn. že pokud zůstanou u nás pracovat a budou také své nabyté vědomosti uplatňovat pro rozvoj naší společnosti, by platit školné nemuseli.

3) Svědectví v článku: "Plno mých kamarádů to cítí stejně jako já. Všichni se ženeme za těma třema písmenkama před jménem zakončených tečkou. Nic víc nás nezajímá" svědčí o tom, že řada mladých lidí si vzdělání neváží, nedoceňují je, nechtějí být pro společnost prospěšní a Ti by neměli ani studovat. Mají na očích klapky a vidí jenom svůj obor, svůj prospěch apod. Nevidí nic napravo ani nalevo. Informační technologie není jenom o tom, že ovládám počítač a vyhledám si na internetu téma seminární práce, kterou stáhnu a odevzdám.

4) V dnešní době se nedá zabránit, aby student využíval internet, bude jej využívat i v praxi. Zadání seminární práce by však mělo být připraveno pro studenta vždy individuálně a student by měl zapojit při jeho zpracování svou šedou kůru mozkovou a i když se mu podaří nějaký soubor stáhnout, tak by vždy měl tento stažený soubor upravit nějak doplnit a hlavně prostudovat a kriticky zhodnotit, zda s tím souhlasí, či nikoliv. Součástí zpracovaného písemně odevzdané seminární práce je i použitá literatura a podklady ze kterých student čerpal. Student musí uvést i internetové stránky.

5) Univerzitní učitel pak práci zhodnotí, a to nejen z hlediska počtu stránek a vnějšího vzhledu, ale také z hlediska obsahu a úrovně studenta, kterou může prověřit vhodně volenými otázkami. Student, který seminárku zpracoval samostatně a odevzdal, bude s největší pravděpodobnosti reagovat na otázky ke zpracované tématice lépe než student, který seminárku stáhl z internetových stránek. Učitel také kontroluje úplnost seminární práce, a nemá-li práce veškeré náležitosti, pak ji má vrátit k přepracování.

6) Zjistí-li učitel, že je práce plagiát, nemusí práci uznat. Co se dál děje, je v moci učitele a studijního řádu.

Na závěr

Zkušenosti ze současného života však ukazují, že úroveň naší společnosti se rozvíjí a bude rozvíjet na základě dobře připravených projektů a ty jsou nyní podmíněny týmovou prací. Pracovníci týmů musí být perfektně připravení ve svém oboru a musí mít i rozhled a znalosti z oborů, které na první pohled z jeho oborem nesouvisí.

Projekty většinou vycházejí ze zkušeností z předcházející praxe, pracuje se tvůrčím způsobem. Úroveň odpovídá znalostem a dovednostem jednotlivých pracovníků v týmech, které se na projektu zúčastňují.

Největší kroky vpřed a největší rozvoj lidské společnosti však jsou tvořeny nadanými a vysoce vzdělanými lidmi, kteří mají dobré znalosti a také mají dobrou představivost a vizi o budoucím rozvoji.

Doporučuji pisateli článku ať vypracuje svou vizi o studiu a předloží ji jako návrh na změnu studia, studijních plánů či oboru a pokusí se pro tuto revoluční myšlenku získat akademickou obec své školy, případně dá vzor i jiným školám.

Ví vůbec tento student co chce a kam směřuje? Ví něco o morálce a etice?

                 
Obsah vydání       30. 1. 2006
30. 1. 2006 Chce to (zatím nereálnou) změnu Boris  Cvek
30. 1. 2006 Pohádka o zlých ministrech a hodném panu doktorovi Ivan  David
30. 1. 2006 Zdravotnictví a neviditelná ruka trhu Ferdinand  Němec
30. 1. 2006 Diskuse o zdravotnictví a příslušné zákony Michal  Horák
30. 1. 2006 Program až na posledním místě? Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Komunisté životní prostředí nechrání Miroslav  Šuta
30. 1. 2006 Slepí nevidí, hluší neslyší Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Rekviem na všechny její muže Vít  Slíva
30. 1. 2006 Bush za to nemůže, může za to Arafat
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery
30. 1. 2006 Fabiano Golgo vystoupí v ČT
30. 1. 2006 Co kritizuji na Veselovského Sedmičce Kamil  Abbid
30. 1. 2006 "Boj proti antisemitismu" jako zbraň krajní pravice? Ondřej  Slačálek
30. 1. 2006 Co odhalilo registrované partnerství v Senátu Slavomír  Goga
30. 1. 2006 Jaklův homosexualismus naštěstí státní ideologií není Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Police po 11 měsících odložila... Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Policie "zfalšovala záznam o tom, jak byl usmrcen Brazilec v londýnském metru"
30. 1. 2006 Vláda zasáhne proti supermarketům
30. 1. 2006 Šoupání barákem Filip  Rožánek
30. 1. 2006 Jak nejlépe a nejpohodlněji se bohatne Ladislav  Žák
30. 1. 2006 Moravisté jako bitý pes? Pavel  Pečínka
30. 1. 2006 Sociální stát Stanislav A. Hošek
30. 1. 2006 Petr Partyk požádal o podmíněné propuštění
30. 1. 2006 Prohlášení
30. 1. 2006 Krach v Hranicích Tomáš  Vandas
30. 1. 2006 Krmení manželů?? František  Schilla
30. 1. 2006 Pasovský skandál kolem zvěřiny v rozkladu Miroslav Václav Steiner
30. 1. 2006 Individuální práva souvisí s našimi cíli Jiří  Martišek
30. 1. 2006 Obnovitelné zdroje energie -- problém vnímání reality Milan  Černý
28. 1. 2006 Vítězství Hamásu může být prospěšné Bohumil  Kartous
28. 1. 2006 České noviny: milujeme zbraně Jan  Klusáček
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce

Školství RSS 2.0      Historie >
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery   
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte   
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují   
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit   
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?   
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?   
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda   
30. 1. 2006 Není snad přirozené zamýšlet se nad tím, co je pravda?   
27. 1. 2006 ÚIV spustil na adrese www.edu.cz školský portál   
27. 1. 2006 Studovat nemusíte, stačí si seminárky koupit Jan  Čulík
24. 1. 2006 Dvě údobí českého školství -- účtování František  Augusta
24. 1. 2006 Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost Jan  Čulík
19. 1. 2006 Budeme jen přihlížet, nebo provedeme účinnou vzdělanostní ofenzívu? František  Hezoučký