30. 1. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
30. 1. 2006

Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?

Co nebo kdo má vést studenta k vlastnímu psaní seminárek?

Proč bych neměla podvádět dál, když je to tak jednoduché a má seminárka mého profesora stejně nezajímá? Kdybych viděla zaujetí profesora nad našimi seminárkami, snažila bych se mnohem víc.

Jsem studentkou sexty všeobecného gymnázia (v Uherském Hradišti - autorčinu totožnost redakce zná, ale pro jistotu ji nezveřejníme, pozn. red.), tudíž povinné psaní seminárních prací se mi nevyhýbá. S údivem sleduji odlišné názory čtenářů Britských listů na tématiku stahování seminárních prací z internetu. Z části určitě rozumím panu Čulíkovi - přebírání seminárních prací mu připadá jako podvod -- vždyť seminárka má sloužit k rozvoji studenta; kde jinde má student možnost použít svou kreativitu a všeobecný rozhled, a není právě nepřítomnost této možnosti to, na co si neustále stěžujeme? Pořád pláčeme nad nepřeberným množstvím informací, které jsme nuceni se našrotit, ale když konečně jednou dostaneme tuto možnost -- vyjádřit se k danému tématu podle sebe -- tak toho nevyužijeme a všichni bez výjimek zapojíme do práce raději google než mozek.

Proč tomu tak je? Chci odpovědět ze svého hlediska za nás, studenty.

Nic nás nevede k tomu, abychom seminárky sami zpracovávali, když vidíme přistup našich profesorů. Kde mám vzít motivaci k tomu, abych pečlivě a svědomitě napsala svou seminárku, když vím, že profesor si ji jednak ani nepřečte, ani ji se mnou nerozebere, nevytkne mi nic ani nepochválí? Pouze mi oznámí jedno číslo -- 1 nebo 2, a to má být prosím ono hodnocení.

Profesorům se seminárky nechtějí číst, nechce se jim vpisovat nám do nich své poznámky, jde jim pouze o to, aby nás nějakým (co nejrychlejším) způsobem mohli ohodnotit a mají svoje splněno. Z jakého důvodu mám chtít z vlastní vůle vypracovat seminárku, když vím, že stáhnutí z internetu mi zabere půl hodinky, pohraji si s tím ve Wordu -- dám tomu pečlivou formu, můj profesor bude spokojen a dostanu za 1?

My, studenti, bychom měli chtít psát seminárky. Profesoři by nám ale měli v první řadě objasnit, k čemu seminárky slouží. Vysvětlit nám, že stáhnutí z internetu nám nic nedá a nešidíme je, ale především šidíme sami sebe. Naše minus, že sami nevyužijeme možnost alespoň do jisté míry kreativního úkolu... Já to všechno vím, ale musím přiznat, že stejně mi to nezabránilo v tom, abych svou minulou seminárku stáhla z internetu. Byl to podvod, který mi zabral asi dvacet minut. A výsledek? Dostala jsem jedničku a byla jsem pochválena.

Proč bych neměla podvádět dál, když je to tak jednoduché a má seminárka mého profesora stejně nezajímá? Kdybych viděla zaujetí profesora nad našimi seminárkami, snažila bych se mnohem víc. Kdybych viděla, že někoho moje seminárka opravdu ZAJÍMÁ, kdybych si byla jistá, že si ji můj profesor bude číst, tak bych si s ní tu práci opravdu dala. Ale takto? Nemám motivaci. Opravdu ne. Je chyba opravdu jen ve mně?

                 
Obsah vydání       30. 1. 2006
30. 1. 2006 Chce to (zatím nereálnou) změnu Boris  Cvek
30. 1. 2006 Pohádka o zlých ministrech a hodném panu doktorovi Ivan  David
30. 1. 2006 Zdravotnictví a neviditelná ruka trhu Ferdinand  Němec
30. 1. 2006 Diskuse o zdravotnictví a příslušné zákony Michal  Horák
30. 1. 2006 Program až na posledním místě? Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Komunisté životní prostředí nechrání Miroslav  Šuta
30. 1. 2006 Slepí nevidí, hluší neslyší Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Rekviem na všechny její muže Vít  Slíva
30. 1. 2006 Bush za to nemůže, může za to Arafat
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery
30. 1. 2006 Fabiano Golgo vystoupí v ČT
30. 1. 2006 Co kritizuji na Veselovského Sedmičce Kamil  Abbid
30. 1. 2006 "Boj proti antisemitismu" jako zbraň krajní pravice? Ondřej  Slačálek
30. 1. 2006 Co odhalilo registrované partnerství v Senátu Slavomír  Goga
30. 1. 2006 Jaklův homosexualismus naštěstí státní ideologií není Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Police po 11 měsících odložila... Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Policie "zfalšovala záznam o tom, jak byl usmrcen Brazilec v londýnském metru"
30. 1. 2006 Vláda zasáhne proti supermarketům
30. 1. 2006 Šoupání barákem Filip  Rožánek
30. 1. 2006 Jak nejlépe a nejpohodlněji se bohatne Ladislav  Žák
30. 1. 2006 Moravisté jako bitý pes? Pavel  Pečínka
30. 1. 2006 Sociální stát Stanislav A. Hošek
30. 1. 2006 Petr Partyk požádal o podmíněné propuštění
30. 1. 2006 Prohlášení
30. 1. 2006 Krach v Hranicích Tomáš  Vandas
30. 1. 2006 Krmení manželů?? František  Schilla
30. 1. 2006 Pasovský skandál kolem zvěřiny v rozkladu Miroslav Václav Steiner
30. 1. 2006 Individuální práva souvisí s našimi cíli Jiří  Martišek
30. 1. 2006 Obnovitelné zdroje energie -- problém vnímání reality Milan  Černý
28. 1. 2006 Vítězství Hamásu může být prospěšné Bohumil  Kartous
28. 1. 2006 České noviny: milujeme zbraně Jan  Klusáček
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce

Školství RSS 2.0      Historie >
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery   
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte   
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují   
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit   
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?   
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?   
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda   
30. 1. 2006 Není snad přirozené zamýšlet se nad tím, co je pravda?   
27. 1. 2006 ÚIV spustil na adrese www.edu.cz školský portál   
27. 1. 2006 Studovat nemusíte, stačí si seminárky koupit Jan  Čulík
24. 1. 2006 Dvě údobí českého školství -- účtování František  Augusta
24. 1. 2006 Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost Jan  Čulík
19. 1. 2006 Budeme jen přihlížet, nebo provedeme účinnou vzdělanostní ofenzívu? František  Hezoučký