 
Jak přežít kyberprostor
15. 10. 2020 / Bohumil Kartous
čas čtení
1 minuta
Od
 společností s vysokou perspektivou ve 21. století nás dělí menší 
schopnost vnímat a prosazovat veřejný zájem. Ten může mít různě dlouhý 
horizont, přičemž vzdělávání patří k veřejným zájmům s jedním z 
nejdelších horizontů a tedy i obdobím investiční "sklizně". Na 
vzdělávání, na jeho investiční podpoře, na jeho aktualizaci, na výběru a
 přípravě učitelů lze měřit míru komplexní společenské vyspělosti. K 
tomu, abychom dosahovali lepších pomyslných skórů, musíme nutně hledat 
větší společenskou shodu. Ta ale stojí na důvěře, kterou jsme v období 
totality a posttotalitního sobeckého naplňování atomizovaných potřeb na 
úkor ostatních doposud neupevnili. Co dalšího je důležité ve vzdělávání,
 jaké jsou jeho hlavní cíle ve 21. století a jak k nim dospět, o tom 
debatoval Bob Kartous (on-line) se studenty Mendelova gymnázia v Opavě v
 rámci cyklu Moderní výzvy. 
11920
 
Diskuse