29. 10. 2024 / Albín Sybera
Pavel Tykač uvedl, že Institut Václava Klause (IVK), který
založil bývalý český prezident Václav Klaus (na snímku), představuje
„důležitý názorový proud v mnoha současných debatách“.Český
uheln...
24. 10. 2024 / Adam Svoboda
Sámský
pastevec sobů se dívá na tradiční pastviny, nyní pokryté
větrnými turbínami, v Norsku. Jonathan NACKSTRAND, AFP přes Getty
ImagesNorsko,
dlouho považované za vzor ekologické odpovědnosti, se...
22. 10. 2024
Začíná konference COP 16 a vědci a akademici varují, že lidská činnost posunula svět do nebezpečného pásma
Odborníci varují, že lidstvo je „na pokraji“ prolomení přirozených
hranic Země a že pokud...
Fosilní lobby si najímá Babišovy politické marketéry
17. 10. 2024 / Bohumil Kartous
Co to znamená, když se manželka fosilního oligarchy začne obklopovat Babišovými politickými marketéry, říká jim "odborníci na českou populaci" a nazývá to "think tank"?
15. 10. 2024
Foto: Fytoplankton v Barentsově mořiNáhlý kolaps absorbce uhlíku přírodou nebyl v klimatických modelech zohledněn - a mohl by silně urychlit globální oteplováníZačíná
to každý den za soumraku. S u...
14. 10. 2024
Klíčové odvětví v krizi
Nákupní bonusy, represivní tarify, více CO2? Co může zachránit německý automobilový průmysl Tvrdé
programy úspor ve Volkswagenu, varování před propadem zisků u Mercedes-Ben...
13. 10. 2024
Na začátku roku 2020 měl Bernard Looney jako nastupující generální
ředitel ropné společnosti BP jeden jasný cíl: přesvědčit svět, aby se na
ropnou společnost díval jinak. Na určitou dobu se mu t...
8. 10. 2024 / Adam Svoboda
Mezinárodní
spolupráce v Arktidě dnes neprochází jen krizí – nachází se
ve stavu stagnace, která hrozí ekologickou katastrofou globálního
měřítka. Globální oteplování rychle mění krajinu regionu...
7. 10. 2024 / Beno Trávníček Brodský
(Popsáno
na příkladu automobilky VW)
Už dávno není
překvapující, jak se civilizační moloch cuká vždycky, když je
po něm žádáno snížit spotřebu (čehokoli). Celá
složitost cesty za menším globálním...
5. 10. 2024
Více než milion aut v hlavním městě, špatné dopravní značení a
nedostatečný počet pruhů pro autobusy způsobují, že se Praha může jevit
jako nebezpečné místo
Podle průzkumu společnosti Cyclomed...