11. 7. 2014 / Jan Čulík
Ve čtvrtek večer jsem viděl jeden z nejlepších filmů na letošních Karlových Varech. Bylo to na novinářské projekci a přítomno bylo tak sotva deset patnáct lidí. Byl to britský film čínské režisé...
11. 7. 2014 / Jan Čulík
Skutečnou urážkou diváků karlovarského filmového festivalu bylo v pátek v jeho poslední plný den uvedení, ve velkém sále hotelu Thermal! (což filmu poskytlo od organizátorů určitou autoritu, ...
10. 7. 2014 / Jan Čulík
Kdokoliv kdy natočí nějaký film z historie, je to vždycky stejně o současnosti. Mám proto dost podstatnou nedůvěru k českým filmům, které se snaží rekonstruovat dobu před rokem 1989, protože to ...
10. 7. 2014 / Jan Čulík
Cesta ven (2014), film režiséra Petra Václava, je oslavován, protože to byl první český film, který byl nyní po dlouhých šestnácti letech vybrán na filmový festival do Cannes. Vypovídá to tak ...
9. 7. 2014 / Jan Čulík
Režisérský debut herce Miroslava Krobota Díra u Hanušovic (2014), který se v Karlových Varech promítal v hlavní soutěži a do českých kin přijde koncem července, je seriozním a velmi deprimujícím ...
8. 7. 2014 / Jan Čulík
Snímek Tomáše Pavlíčka, studenta hrané režie na pražské FAMU Parádně pokecal, je typickým famáckým produktem v tom smyslu, že je to opět jeden z velké řady nových českých filmů o ničem, nebo respek...
7. 7. 2014 / Jan Čulík
Nejzajímavějším filmem z těch, které se mi podařilo zhlédnout v pondělí v Karlových Varech, byl němý snímek režiséra Svatopluka Innemanna (1896-1945) s Vlastou Burianem a Anny Ondrákovou Milenky st...
7. 7. 2014 / Jan Čulík
Dalším z českých filmů, který plně odpovídal zažitým a stále opakovaným stereotypům, co do prostředí, jaké nejnovější české filmy často zobrazují, byl snímek Viktora Tauše Klauni (2013). Zase ho b...
5. 7. 2014 / Jan Čulík
Poněkud tradičně, totiž chronologickým způsobem, se rozhodla Olga Sommerová strukturovat svůj nový film o zpěvačce Martě Kubišové Magický hlas rebelky. Film je především cenný archivními záběry z...
5. 7. 2014 / Jan Čulík
Režisérka Jitka Rudolfová se pokusila svým filmem s poněkud konjunkturálním názvem Rozkoš natočit film o sterilním životě současných pražských kavárenských povalečů, tzv. intelektuálů z umělecké, p...