9. 1. 2012 / Jan Čulík
Tak jako se Tomáš Vorel zobrazil groteskním stylem divadla Sklep poslední léta komunismu v Československu filmem Kouř (1990), pokusil se r. 2009 o obdobný groteskní portrét pokročilého postk...
7. 1. 2012 / Jan Čulík
Když jsem loni v létě vyjádřil zklamání nad tím, že historický film Lidice Petra Nikolaeva jen potvrzuje nacionalistické české stereotypy o tom, jak Češi byli vždycky oběti a "trpěli" pod knuto...
27. 9. 2011 / Tomáš Koloc
Jiří Hubač (27. 8. 1929 -- 27. 9. 2011) bývá počítán mezi největší české dramatiky a scenáristy 20. století. Byl autorem televizního seriálu z dostihového prostředí Dobrá voda (1983), spolua...
22. 9. 2011 / Bohumír Tichánek
Dosud není mnoho hraných českých filmů, jež by obohatily počítačové postavy. Narozdíl od hrané Svěrákovy pohádky "Kuky se vrací" s přidanými loutkami, současný film "Saxana a Lexikon kouzel"...
16. 7. 2011 / Jan Čulík
Spisovatel Zdeněk Mahler nalezl příběh. Vyprávěl ho kdysi Josefu Škvoreckému a toho ten příběh natolik zaujal, že z něho udělal absurdní epizodu v obou svých velkých románech, zabývajících s...
8. 7. 2011 / Jan Čulík
"S komunismem jsme se naučili žít jako s nevyléčitelnou chorobou. S kapitalismem jsme se ale ještě žít nenaučili."
"Proč je to dneska v Česku tak blbé? Protože jsou to dvě prdele těsně vedle...
6. 7. 2011 / Jan Čulík
Zklamáním byl ve středu film Tomáše Řehořka Piko (2010), který sledoval osudy několika pražských narkomanů a výrobců pervitinu. Překvapivě, prostřednictvím častých a nudných "psychedelických" ...
5. 7. 2011 / Jan Čulík
Martin Šulík vykreslil svým novým filmem Cigán (2011) bezvýchodnou situaci člověka, který se narodí jako Rom. Potýká se od dětství s neuvěřitelnými překážkami a jakoukoliv snahu je překonat ...
4. 7. 2011 / Jan Čulík
Je tomu přes dvacet let, a tak těžko můžeme čekat hluboké porozumění tomu, jak se žilo v Československu před rokem 1989, od příslušníků mladé generace. Od dnešních pětadvacetiletých se těžk...
2. 7. 2011 / Jan Molič
David Jařab je originální režisér, míní Jan Molič
Jan Čulík ve své kritice Jařabova filmu Hlava -- ruce -- srdce (Surrealistický
(?) mišmaš) vychází z předpokladu, že film by měl být Nějaký. J...