Twitter, stejně jako od letošního června Facebook, nyní jasně označuje účty státní propagandy a nebude je už propagovat

7. 8. 2020

 

Ode dneška začal Twitter varovně označovat účty, které patří "sdělovacím prostředkům napojeným na stát, jejich šéfredaktorů a dalších vysokých činitelů", píše  Shayan Sardarizadeh, novinář specializující se na Fake News.   

Nejzajímavější je, že od čtvrtka Twitter nebude "státem ovládaná" média zvýrazňovat. Nebudou se objevovat na timelinu, v notifikacích ani ve vyhledávání. Je to důležitá změna.

"Sdělovací prostředky napojené na stát" jsou definovány jako "média, v nichž má stát přímou kontrolu nad jejich obsahem buď v důsledku jejich financování, přímého nebo nepřímého politického nátlaku a kontroly nad výrobou a distribucí," píše Twitter.

Označeny těmito varovnými upozorněními účty tiskové kanceláře Xinhua, čínského "Lidového deníku",  ruské televize Russia Today a Sputniku.

Sputnik - Ruské, na stát napojené médium:



Označeny byly také účty "klíčových vládních činitelů, včetně ministerstev zahraničí, institucí, velvyslanců, oficiálních mluvčích a klíčových diplomatů. Takže oficiální účet amerického prezidenta @POTUS byl označen, nikoliv však Trumpův soukromý účet @realDonaldTrump

Totéž platí u britské vlády: Osobní účet Borise Johnsona označen nebyl, kdežto účet úřadu britského premiéra v Downing Street ano.

Je důležité si uvědomit, že toto označování státních činitelů bude platit jen pro pět permanentních členů Rady bezpečnosti OSN: USA, Británie, Ruska, Číny a Francie.

Totéž ve Francii: Osobní účet prezidenta Macrona označen nebyl, účet Elysejského paláce ano.

Čínské ministerstvo zahraničí a jeden z jeho poněkud kontroverzních mluvčích Zhao Lijaian byly označeny. A dva známější čínské sdělovací prostředky  @CCTV a @CGTNOfficial byly také označeny jako média spojená se státem.

Jako státem ovládaná média byl také označen ruský TASS a Ruptly, oddělení televize Russia Today.  France 24 a Al Hurra označeny nebyly.

Facebook udělal totéž letos v červnu:


Twitter uvádí, že sdělovací prostředky, které jsou částečně anebo stoprocentně financovány státem, avšak udržují si redakční nezávislost, jako v Británii BBC či NPR v USA označovány nebudou. Hlas Ameriky a Rádio Svobodná Evropa a Rádio Svoboda také nebyly označeny.

Nejzajímavější je, že od čtvrtka Twitter nebude "státem ovládaná" média zvýrazňovat. Nebudou se objevovat na timelinu, v notifikacích ani ve vyhledávání. Je to důležitá změna.


 
ČÍnský Lidový deník:   Čínské, na stát napojené médium:



Čínská tisková kanceláře Xinhua: Čínské, na stát napojené médium:



Russia Today: Ruské, na stát napojené médium:



Prezident Trump: Americký státní účet



Opravdový Donald Trump - soukromý Trumpův účet neoznačen:



Soukromý účet Borise Johnsona - neoznačen:




Oficiální účet úřadu premiéra britské vlády - označen:



Ruský prezident: Ruský vládní účet



Ruské ministerstvo zahraničí: Ruský vládní účet



Emmanuel Macron - osobní účet neoznačen:





 

0
Vytisknout
1915

Diskuse

Obsah vydání | 11. 8. 2020