Zakladatel internetu: Facebook musí zrušit cílenou osobní politickou reklamu

25. 11. 2019

čas čtení 1 minuta


Sir Tim Berners-Lee, zakladatel internetu, požadoval v Londýně, aby Facebook zrušil před volbami mikrocílenou osobní politickou reklamu. Zdůraznil: "Není férové riskovat demokracii šířením těchto velmi jemných manipulací prostřednictvím mikrocílených reklam, které šíří naprosto falešné myšlenky. Dělají to těsně před volbami, pak zmizí."

 

Berners-Lee také ostře kritizoval britskou Konzervativní stranu za to, že minulý týden v úterý  během televizní debaty Corbyn-Johnson přejmenovala svůj účet na Twitteru na neutrální "FactcheckUK". "Bylo to opravdu drzé. Bylo neuvěřitelné, že něco takového udělali," řekl Berners-Lee v BBC. Je to podle něho "předstírání, že jste někdo jiný". "Nedělejte to. Nedůvěřujte lidem, kteří tohle dělají." Je to, jako kdyby se někdo vydával za svého přítele s cílem ho podvést. "To, co Konzervativní strana udělala, je naprosto nepřijatelné. Je to neuvěřitelně nestydaté."

Berners-Lee v Londýně inauguroval tzv. Kontrakt pro internet, pokus koordinovat vlády, firmy i jednotlivce ve snaze utvořit lepší budoucnost pro onlinový svět.

Kontrakt obsahuje devět zásad, které mají zabránit zneužívání internetu a ochránit ho jako sílu dobra. Internet by měl být volně k dispozici a lidé by si ho měli mít možnost dovolit. Musí respektovat soukromí zákazníků a jejich data. Kontrakt pro internet už podepsala celá řada zemí i firmy jako Google, Facebook a Microsoft. Sir Tim přiznal, že Čína a Rusko ho asi nepodepíší a že Spojené státy odmítnou princip internetové neutrality, podle něhož by veškerý provoz na internetu měl mít stejný přístup na web, žádné firmy by neměly být zvýhodňovány. 

Podrobnosti v angličtině ZDE


0
Vytisknout
7137

Diskuse

Obsah vydání | 2. 12. 2019