Aktivity PPF ve střední a jihovýchodní Evropě zanechávají nezodpovězené otázky

27. 1. 2020 / Albín Sybera

Slovinská veřejnoprávní televize RTV Slovenija si všímá akvizice CME skupinou PPF. V případě Slovinska tato akvizice znamená, že majitele změní celá skupina PRO Plus, která spadá pod CME, mateřskou společnost české Novy.

Syndikát novinářů ČR v říjnu vyzval PPF, aby deklarovala, že „hodlá respektovat a hájit zákony a hodnoty, na nichž se ustavila Česká republika, jako jsou svobodné a demokratické volby, právní stát a svobodná a nezávislá média“ (ZDE).

 

Slovinsko je jednou ze zemí, kde transakce podléhá schválení ze strany místního regulátora. PRO Plus má největší podíl na slovinském televizním trhu.

RTV Slovenija se věnuje i vazbám mezi Petrem Kellnerem a Danielem Křetínským, poté co skupina EPH Daniela Křetínského vstoupila v říjnu loňského roku do jednání se slovinským národním dopravcem Slovenske železnice (SŽ) o odkupu 49% podílu v dceřiné společnosti SŽ, SŽ-Tovorni promet.

Jak si všímá například server RailFreight.com, tak EPH, která vlastní také EP Cargo, významně posílí svou přítomnost na balticko-jadranském dopravním koridoru (více ZDE).

Bulharský server Bulgaria Analytica již v minulost označil skupinu PPF a Petra Kellnera za pro-kremelského proxy, který obchodními aktivitami PPF rozšiřuje vliv Kremlu na post-socialistických trzích (ZDE a ZDE).

Reportáž RTV Slovenija

 

0
Vytisknout
4000

Diskuse

Obsah vydání | 29. 1. 2020