Bude další růst Petra Kellnera a PPF vykoupen definitivní porážkou demokracie v ČR?

Zastrašování a vyhrožování jako známka PPFku

19. 3. 2020 / Bohumil Kartous

Současná agresívní ofenzíva předžalobních výzev, výhrůžek, slovních a osobních ataků, kterou se PPF a její spřízněné subjekty údajně „brání“ proti „lživým informacím“ šířených o PPF v médiích, které nemá pod kontrolou žádný z oligarchů spolupracujících se skupinou Petra Kellnera, je testem, do jaké míry je stále životaschopný jeden z pilířů skomírající demokracie v ČR.

Mezi nejnovější výhrůžky a křivá obvinění patří i atak na redaktora Aktuálně.cz Lukáše Valáška, kterého Tomáš Jirsa nepodloženě nařkl z šíření lží (ZDE). Tomáš Jirsa je přitom většinový vlastník agentury C&B Reputation Management, která stojí v epicentru kauzy o mediální kampani usilující o vylepšení veřejného obrazu Číny o podmínkách podnikání na čínském trhu. Tedy kauzy, kterou zmapoval a její financování ze strany Home Creditu skupiny PPF doložil právě tým Lukáše Valáška z Aktuálně.cz (ZDE a ZDE).

Jedná se přitom o podobnou logiku, jakou usiloval Home Credit a její právní zástupce AK Vyskočil zdiskreditovat redaktorku Alarmu a spolupracovnici ČRo Apolenu Rychlíkovou a její popis Home Creditu jako „predátorské“ a „lichvářské“ společnosti (ZDE).

Věcná odpověď na „výzvu“ AK Vyskočil, ve které se ČRo ohrazuje proti „zjevně spekulativním vyjádřením“ (ZDE), zůstala přehlušena projednáním stížnosti na radě ČRo. Na té namísto věcných vyjádření zaznívala slova o „ultra-ultra-levicovosti“, či nevhodnosti vyjadřování (ZDE).

Vedení a vlastníci PPF, její dceřiná společnost Home Credit a další spřízněné osoby, jako třeba zmiňovaný Tomáš Jirsa, dávají již delší dobu soustavně najevo, že nemají sebemenší zájem odpovídat na dotazy o svých aktivitách, ale že jim jde především o prosazování svých zájmů, ať už jsou jakékoliv povahy.

V této souvislosti stojí za zmínku, že k podobným metodám se PPF a její emisaři (zatím) nesnižují v případě zahraničních deníků. Jak korespondent deníku Guardian Robert Tait, tak například americký senátor Marco Rubio podobným atakům PPF vystaveni nebyli, i přestože pracují se stejnými informacemi jako Aktuálně.cz a další redakce, které o aktivitách PPF píší jako například Deník N, A2, servery Hlídací Pes či Britské listy (ačkoliv význam slov Marca Rubia PPF neváhá překrucovat ZDE).

Podobným manipulativním praktikám jsou soustavně vystaveni redaktoři a autoři z Alarmu či Sinopsis. Termín „nedovoleně kritické informace“ v podání AK Vyskočil – Home Credit je dnes již klasikou této pokleslé demagogie. V obou případech přitom jde o vysoce respektované redakce, které jsou citovány předními světovými médii (Politico, Guardian), anebo jejich texty a reportáže v nich přímo dostávají prostor (Reuters).

0
Vytisknout
4684

Diskuse

Obsah vydání | 23. 3. 2020