Nenávist, demagogie nebo idiocie v reklamě je vizitkou objednatele i nosiče
3. 9. 2020 / Bohumil Kartous
Ilustrace: Jáchym Bohumil Kartous Fakt, že se brněnský dopravní podnik omluvil svému řidiči za to, že ...
6. 8. 2020
Během své tiskové konference ve středu odpoledne Trump opakoval své lživé tvrzení o tom, že děti jsou vůči COVIDU-19 imunní.
Trumpova prezidentská kampaň i jeho funkční období jsou charakterizovány jeho agresivním a často nepřípustným zneužíváním platforem sociálních sítí k šíření rasismu, xenofobie, výhrůžek a dezinformací. Po dlouhá léta mu americké sociální sítě umožňovaly bez omezení zveřejňovat jeho invektivy a dezinformace veřejnosti a nevynucovaly na něm dodržování předpisů sociálních platforem.
Avšak součinnost krizí koronavirové pandemie a širokých občanských nepokojů ohledně vraždy George Floyda americkou policií jak se zdá vyvolalo u ředitelů firem provozujících sociální sítě daleko větší rozhodnost. Twitter i Twitch podnikly akce proti Trumpovi za to, že vyhrožuje demonstrantům, šíří dezinformace o hlasování a v přípatě Twitche i hate speech.
Facebook se dlouho nepřidával, což vyvolávalo hněv u Demokratů a aktivistů za občanská práva, kteří protestovali proti dvojímu metru. Ten dovoloval Trupovi dál šiřit dezinformace, které byly odstraňovány z jiných účtů.
Zatímco toto je nyní poprvé, co Facebook odstranil z Trumpova účtu koronavirovou dezinformaci, před několika měsíci Facebook odstranil sérii reklam a organický status Donalda Trumpa, který obsahoval symbol historicky spojovaný s nacisty.
Facebook removed a Trump campaign post for spreading a lie about the coronavirus. Twitter blocked it. https://t.co/ouX68LKJg4
— Andrew Stroehlein (@astroehlein) August 6, 2020
Diskuse