Rusové začali šetřit na nákupu nového oblečení a obuvi
11. 9. 2024
Rusové mění svůj přístup ke spotřebě – častěji si kupují oblečení z nutnosti, a ne z touhy, říká Jevgenija Chakberdijevová, ředitelka oddělení maloobchodních nemovitostí NF Group. Fashion Consulting Group si také všímá trendu "chytrého spoření": Kupující mají tendenci porovnávat ceny a často volí univerzální oblečení, které lze používat po dlouhou dobu.
Trh je ovlivněn rostoucími inflačními očekáváními Rusů - z tohoto důvodu spotřebitelé částečně přešli k aktivnějšímu nákupu zboží dlouhodobé spotřeby, včetně nábytku, spotřebičů a automobilů, říká Alexej Vančugov, řídící partner společnosti Vančugov a partneři.
"Nyní spotřebitelé utrácejí více peněz za jídlo a zábavu," říká Kirill Cedžinov, generální ředitel Munz Group.
Také je pokles návštěvnosti obchodů s oblečením a obuví spojen s přerozdělením výdajů a přeorientováním na online kanál, říká Anna Lebsak-Kleimans, generální ředitelka Fashion Consulting Group. To potvrzuje i Xenia Rjasova, generální ředitelka společnosti Finn Flare: V srpnu se návštěvnost společnosti v obchodech meziročně snížila o 10 %, ale tržby na sítích vzrostly.
Teplé počasí také brání růstu trhu s oblečením. "Když se změní roční období, kupující aktivně kupují nové oblečení, nyní je proces odložen," vysvětlil prezident společnosti Baon Ilja Jarošenko.
Negativní situace může přispět k přehodnocení plánů obchodníků na další rozvoj. "Návštěvnost je jednou ze složek obratu, a když se tento ukazatel snižuje, řetězce musí přepočítávat obchodní plány prodejen," vysvětluje Cedžinov.
Mnoho ruských maloobchodníků již po aktivní expanzi v loňském roce reviduje své plány, potvrzuje Chakberdijeva. To může vést k aktivní rotaci mezi nájemci, kteří zabírají relativně malé plochy v nákupních centrech - 50-200 metrů čtverečních, domnívá se Vančugov. Dodává však, že se nejedná o klíčové nájemce a nebude těžké je nahradit.
Zdroj v ruštině: ZDE
Diskuse