Pětina německých dětí opouští základní školu bez řádné znalosti čtení

6. 12. 2017

čas čtení 1 minuta
Německé spolkové země dostaly nařízeno zvýšit své vzdělávací úsilí, když studie ukázala, že stále více dětí neumí pořádně číst a klesá počet těch, které rády čtou.


Stále více německých dětí neumí pořádně číst, když opouští základní školu. V mezinárodním srovnání se Německo propadá. Kromě toho méně dětí rádo čte. Ukázaly to výsledky mezinárodního průzkumu International Primary School Reading Survey (IGLU) zveřejněné v úterý v Berlíně.

Od roku 2001 vzrostl počet dětí ve čtvrté třídě, které mají pouze nejzákladnější znalost čtení, z 16,9 % na 18,9 %. Ti kdo spadají do této kategorie mají problém porozumět jednoduchému textu.

Souběžně klesl počet dětí, které rády čtou, na 70 %.

Podle IGLU se rovněž zvětšila sociální propast ohledně vzdělávacích příležitostí. V roce 2001 byla šance dítěte z bohaté rodiny postoupit na gymnázium 2,6 x vyšší než sociálně znevýhodněných dětí. V roce 2016 už byla 3,4 x vyšší.

V reakci na studii Unie pro vědu a vzdělání požaduje výrazné navýšení prostředků pro základní školy, cílenou propagaci čtení a více celodenních aktivit. Sdružení pro vzdělání a výcvik také žádá více zdrojů, zejména pro individuální práci s žáky.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
6893

Diskuse

Obsah vydání | 8. 12. 2017