Korporátní giganti vypnuli Trumpův kampaňový program

22. 7. 2020

Několik dní trvalo, než se podařilo vyřešit obavy ohledně spamu, které 4. července zastavily zkušební provoz Trumpova kampaňového programu - což stálo Trumpa peníze od dárců a v Republikánské straně vyvolalo obavy z listopadových voleb, upozorňují Alex Isenstadt a John Hendel.

Testování jednoho z nejdůležitějších Trumpových programů pro kontakt s voliči bylo náhle zastaveno, což potenciálně stálo prezidenta miliony dolarů na darech a vyvolalo poplach ohledně toho, zda bude tato iniciativa před volbami blokována.

Trumpova kampaň použila první červencový víkend k testování programu pro zasílání textových zpráv, který měl být úhelným kamenem kontaktu s menšími dárci a mobilizace voličů. Avšak po odeslání zhruba milionu zpráv s "vlasteneckým" obsahem organizace monitorující spam pro giganty v oblasti mobilního spojení aplikaci odpojily od sítě.

Trumpův zeť Jared Kushner, poradce Bílého domu, který do velké míry kontroluje prezidentův politický aparát, se rychle obrátil na firmy Verizon a T-Mobile, aby sondoval možnou komunikaci v naději na vyřešení problému.

Vypnutí se podařilo odstranit za pět dní, což vedlo k obavám Republikánů, že se totéž může stát na podzim, kdy bude prezident žádat voliče, aby šli k volbám.

Lidé seznámení s průběhem událostí tvrdí, že firmy Verizon, T-Mobile a AT&T označily potenciální problémy s regulací jako zasílání zpráv mezi uživateli, což se liší od robotického odesílání zpráv v tom ohledu, že text je odesílán individuálně. Ale v Trumpově okolí epizoda posílila podezření, že velké technologické společnosti se snaží ovlivnit volby. Prezident v posledních týdnech obvinil Twitter a Facebook, že cenzurují konzervativní hlasy - a jeho syn přišel s obviněním, že Gmail posílá emaily kampaně za znovuzvolení automaticky do složky se spamem.

"Emailový a SMS kontaktní seznam kampaně jsou v roce 2020 jedny z nejvýznamnějších kampaňových aktiv," říká Eric Wilson, digitální stratég Republikánské strany, který v roce 2016 pracoval na kampani Marca Rubia, a dodal že bylo "skutečně velmi znepokojivé vidět, že se tak významná věc stala a vidět, že nebyla vyřešena včas."

Zástupci telekomunikačních společností se k záležitosti odmítli vyjádřit do záznamu. Ale lidé blízcí společnostem Verizon, T-Mobile a AT&T tvrdí, že rozhodnutí neučinily tyto společnosti, ale administrátoři, které zaměstnávají, aby monitorovali zasílání textových zpráv a chránili spotřebitele před spamem. Rozhodně odmítli, že by v rozhodnutí sehrály nějakou roli stranické zájmy, protože se striktně řídili předpisy obchodní skupiny Cellular Telecommunications Industry Association zastupující provozovatele mobilních sítí.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
1752

Diskuse

Obsah vydání | 28. 7. 2020